SPREMNOST DJETETA ZA ŠKOLU

Vaše je dijete školski obveznik, a približavaju se upisi u školu? Muče vas mnoga pitanja?

„Da li je naše dijete spremno za školu?“

„Da li će s lakoćom izvršavati školske zadatke i biti zadovoljan sobom i svojim postignućem?“

„Da li smo mi spremni za školu?“

„Možemo li mu biti zrela podrška?“

Polazak u školu je prvi ozbiljniji susret djeteta sa životnim obvezama, s društvenim autoritetom, sa strogo formuliranim zahtjevima i očekivanjima. To kako će ih dijete shvatiti i ispuniti, u velikoj mjeri će utjecati na sliku o sebi koju dijete formira, pa i na njegova očekivanja od samoga sebe i njegovu uspješnost u mnogim kasnijim aktivnostima.

Dakle, polazak u školu prva je prava prekretnica u životu. Zato je važno od početka razviti kod djeteta pozitivan stav prema školi.
Ako početak daje pečat cijelom daljnjem školovanju što možemo učiniti da taj početak bude uspješan?

Pomognite djetetu da prihvati nove obaveze i način života: izrazite povjerenje u svoje dijete, u školu, učiteljicu.


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

PROMETNI ODGOJ

 

 

Prometna kultura i pripremanje djece za odgovorno ponašanje u prometu sastavni su dio odgojno-obrazovnog rada vrtića. Dugi niz godina vrtić Maslačak surađuje s Policijskom postajom Zaprešić u ostvarivanju programa prometnog odgoja. U ostvarivanju  programa vrtić se povezao i s drugim institucijama (HAK - program "Vidi i klikni" ).

U svibnju 2013. godine, na prijedlog Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) vrtić se uključio u pilot  projekt pod nazivom „Projekt za promicanje, preventivu, razvitak i unapređenje zaštite djece predškolske dobi u prometu“. Nosioc programa je udruga Sigurna cesta - prometna preventiva djece predškolske dobi i mladih. Njen glavni partner je AZOO. Projekt obuhvaća izradu Strategije prometne preventive u vrtićima i naobrazbu odabranih provoditelja aktivnosti u svakoj županiji Republike Hrvatske.

Ponosni smo što je na prijedlog AZOO-e  u Zagrebačkoj županiji, uz vrtić iz Ivanćgrada za sudjelovanje u pilot projektu odabran vrtić Maslačak. Za kordinatoricu projekta vrtić je delegirao odgojiteljicu, mentoricu Suzanu Košutić.

U sklopu projekta,  na razini Zagrebačke županije, osmišljen je akcijski plan pod nazivom „Kad u školu krenem sam biti ću ponosan što o prometu mnogo znam“- vrtićki prometni poligon. Očekujemo da će nam prometni poligon pomoći u provođenju programa. Na njemu djeca bez rizika mogu uvježbavati oprezno kretanje i ponašanje u prometu.

Uz pomoć gospodina Krešimira Petrica, djelatnika Upravnog odjela za graditeljstvo grada Zaprešića, u dvorištu centralne kuće iscrtan je prometni poligon. U izradi nacrta prometnog poligona pomogao nam je gospodin Krešimir Ivanković, voditelj Projekta za promicanje, preventivu, razvitak i unapređenje zaštite djece predškolske dobi u prometu.  Udruga Sigurna cesta donirala je sredstva za nabavu semafora. Zahvaljujući ovim  donacijama djeca vrtića Maslačak  imaju dobre uvjete za učenje i uvježbavanje odgovornog ponašanja u prometu.

 

OSNOVNA PRAVILA PONAŠANJA U PROMETU KOJA DJECA TREBAJU NAUČITI:

• hodati nogostupom
• ukoliko je to nužno hodati uz rub ceste i to lijevom stranom• grupa hoda cestom u koloni (jedan iza drugoga)
• prometnu cestu uvijek, kada je to moguće, prelaziti preko zebre
• zaustaviti se kod prijelaza ceste
• pogledati lijevo, zatim desno i opet lijevo. Ukoliko nema vozila ili se vozilo zaustavilo tada se može preći cesta.
• kad prijelaza ceste ne smije se trčati
• kad prijelaza ceste na mjestima gdje je  semafor to činiti samo kada je za pješake upaljeno zeleno svjetlo, a i tada provjeriti da li su se vozila zaustavila (lijevo- desno – lijevo)
• noću je dobro nositi svjetlu odjeću i reflektirajuće trake
• ne smije se hodati između parkiranih automobila
• prometnice nisu mjesta za igru

Od roditelja se očekuje da …

• drže vrata stana i dvorišta zatvorenima kako malo dijete ne bi bez nadzora izašlo na ulicu;
• djeci, sve do polaska u školu, omoguće igru na zaštićenim površinama kao što su dvorišta, parkovi, vrtovi, igrališta;
• drže predškolsko dijete za ruku prigodom šetnje ulicom po kojoj prometuju automobili;• dijete uvijek vode s unutrašnje strane pločnika;
• razgovaraju s djetetom o opasnostima u prometu i poželjnim ponašanjima, kako bi se izbjegla nesreća; • predškolsko dijete ne ostavljaju bez nadzora izvan kuće;
• školsko dijete (i ono koje će uskoro krenuti u školu) uvijek iznova upozoravaju na važnost opreza u prometu.

ODRASLI TREBAJU…

• vlastitim ponašanjem u prometu biti primjer djetetu;
• uvijek se zaustaviti kada je na semaforu crveno svjetlo;
• ulicu prelaziti isključivo na pješačkom prijelazu i objasniti djetetu zašto je to važno;
• prije prelaska na drugu stranu ulice pogledati lijevo – desno – pa opet lijevo, čak i onda kada je na semaforu upaljeno zeleno svijetlo;
• koristiti lijevu stranu ceste ako nema pločnika, gledajući u automobile koji dolaze u susret;
• vezati se u vozilu;
• dijete u vozilu uvijek treba sjediti na zadnjem sjedištu, vezano sigurnosnim pojasom;
• okupirati dijete igračkom, kako ne bi smetalo vozaču;
• pri izlasku iz automobila koristiti vrata uz pločnik.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________