Program katoličkog vjerskog odgoja
PROGRAM KATOLIČKOG VJERSKOG ODGOJA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
„Pustite dječicu da dođu k meni.Nemojte im priječiti, jer takvima pripada Kraljevstvo Božje!“ (Luka 18,16)
Program katoličkog vjerskog odgoja provodi se u sklopu redovnog cjelodnevnog programa. Program je usmjeren na senzibiliziranje djece za njegovu duhovnu dimenziju koja ga čini osjetljivim za otkrivanje, primanje i oblikovanje njegova života u odnosu na sebe, druge i Boga.
Voditeljice programa su odgojiteljice u vjeri sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem za vjerski odgoj djece predškolske dobi na Institutu religijskih znanosti Katoličkog bogoslovnog fakulteta.
ZAŠTO VJERSKI ODGOJ U VRTIĆU
- Dijete ima sposobnost čuđenja i divljenja
- Dijete je spontano otvoreno i transcedentnom i religioznom
- Mašta, intuicija, znatiželja i spontanost omogućuju stvaranje autentičnog odnosa s Bogom
- Pravo djeteta na slobodu vjere
ŠTO DIJETE DOBIVA KATOLIČKIM PROGRAMOM
- Zadovoljavanje djetetove potrebe za pripadanjem i ljubavlju (susret i približavanje Bogu- ljubavi)
- Osjećaj povjerenja, zahvalnosti, darivanja, suosjećanja i suradnje s bližnjim
- Kroz igru i priče dijete upoznaje temeljne poruke Evanđelja
- Kvaliteta življenja (istina, ljepota, dobrota)
- Mir (smirenost) – sadržaji djeluju umirujuće na dijete i atmosferu u odgojnoj grupi (rituali, meditacija, umjetnost)
KAKO PROVODIMO PROGRAM U VRTIĆU
- Prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
- Duhovna dimenzija prožima sve djelatnosti koje se u vrtiću provode
- Stavlja se naglasak na umjetničkom doživljaju pomno biranih priča, slikovnica, likovne i glazbene umjetnosti, scenskih prikaza, pokreta i sl. i izražavanja putem istih medija
- Upoznavanje prirodnog okruženja i brižan odnos spram njega (ekologija)
- Prati liturgijsku godinu
VJERSKE TEME:
Doček i prihvaćanje djece
- Dobro došli
- I moje je mjesto u vjerskom kutiću
- Biblija – moja knjiga
- S Isusom kroz liturgijsku godinu
Stvoreni svijet i stvorenja u njemu
- Kako je lijep ovaj svijet
- Molitva hvale i slave Stvoritelju
- Pjesma stvorov
- Anđeli čuvari
- Prispodoba o kvascu
- Dani kruha
- Isus poziva na ljubav
- Bog ljubi svakog čovjeka
Kraljevstvo Božje
- Život u svjetlosti sa svetima
- Prispodoba o gorušičinu zrnu
- Prispodoba o dragocjenom biseru
- Blagdan sv. Martina
- Krist je kralj
Božić – radost Isusova dolaska na svijet
- Marija i anđeo
- Zajedno oko adventskog vijenca
- Brojimo dane u iščekivanju Isusa
- Blagdan sv. Nikole
- Blagdan sv. Lucije
- Isusa čekam s radošću
- Betlehemsko čudo
- Radujem se rođenju
- Isus se rodio
- Sveta obitelj
- Poklon mudraca
Otkrivanje tajne života
- Vrijeme promjene – Korizma
- Drugi treba moju pomoć – Milosrdni Samaritanac
- Dobri Pastir
- Izgubljena ovca
- Molitva hvale i zahvale Dobrome Pastiru
- Blagdan sv. Josipa
- Isusov ulazak u Jeruzalem – Cvjetnica
- Isus s prijateljima na večeri
- Isus daje život za nas
- Uskrsno svjetlo
U znaku vode i svjetla – u susret uskrslome Isusu
- Put u Emaus, Lk 24, 13-32
- Svjetlo uskrsne i krsne svijeće
- Molitva Oče naš, Mt 6,9-15.
- Blagdan Duha Svetoga, Dj. 2, 1-12
- Crkva Isusov i naš dom, Mk 10, 13-16
- Prostor i predmeti u crkvi
- Liturgijske boje
- Majka
SPECIFIČNOSTI PROGRAMA
U odgojnoj skupini nalazi se „vjerski kutić“ koji sadržava vjerska obilježja: biblija i slikovnice religioznog sadržaja; umetaljke, slagarice, aplikacije s vjerskim sadržajima, križ, svijeća, kipovi svetaca, slike i ostali simboli koji odgovaraju estetskim mjerilima kršćanske sakralnosti
- provođenje svakodnevnih vjerskih rituala – molitva prije ručka, zahvala, prožimanje zajedništva kroz svakodnevne aktivnosti
- organiziramo posjete crkvi
- dramatizacije vjerskih priča
- dolasci svećenika u vrtića
ŠTO KAŽU RODITELJI O PROGRAMU?
„Oduševljena sam načinom na koji se vjerski odgoj provodi. Mjera zastupljenosti je dobra. Dijete nije izgubilo ništa od standardnog programa, a puno je dobilo spontanim usvajanjem vjerskih sadržaja kroz igru, pjesme i zajedništvo u odgojnoj skupini Krijesnice.“ (A.K.)
„Osim što dijete odrasta u vjeri od malih nogu, osjećam da u odgojnoj skupini vlada zajedništvo i da su svi međusobno jako povezani.“ (B.L.)
„Upućuj dijete prema njegovom putu, pa kad i ostari, neće odstupiti od njega.“ (Izreke 22, 6)