eTwinning

„Rise And Shine“

 

 

Djeca i odgojitelji iz skupine Candies uključili su se u međunarodni eTwinning project „Rise And Shine“. Kroz ovaj projekt nastojat ćemo promicati psihičku otpornost djece kako bi bili sposobni nositi se sa svojim obvezama u školi u početku, ali i kasnije kao članovi društva.

Ciljevi koje želimo postići su:

  • razvijati djetetovu sposobnost da upravlja svojim stresom i bavi se strategijama suočavanja s različitim problemima.
  • pomagati u stvaranju odnosa, odnosno sposobnosti djeteta da stvara zdrave međuljudske odnose.
  • -razvijati vještine koje vode pronalaženju rješenja.
  • -razvijati . sposobnost djeteta da upozna svoje snage i koristi ih u svakodnevnom životu.
  • poticati brigu o sebi koja će poboljšati fizičko i psihičko stanje.

 

U projekt su uključena djeca iz sedam europskih zemalja (Grčka,Španjolska,Italija,Poljska,Turska, Rumunjska i Hrvatska.).Projekt smo započeli upoznavanjem djece i odgojitelja.Upoznali smo zastave zemalja partnera i naučili nekoliko riječi na njihovom jeziku.( https://youtu.be/66c4MokjSWQ).Osmislili smo logo i maskotu projekta.

 

Natures Canvas: Discovering the Earth`s Wonders

Odgojna skupina katoličkog vjerskog odgoja Krijesnice, sudjelovala je od veljače do lipnja 2024.godine u eTwinnig projektu Natures Canvas: Discovering the Earth`s Wonders

Više o projektu: Natures Canvas Discovering the Earths wonders

ETWINNING U MASLAČKU

Nekoliko skupina Dječjeg vrtića Maslačak, uz podršku pedagoginje, aktivno se uključilo i u provođenje Etwinning projekata. Kroz projekte koji se provode u suradnji s odgojiteljima iz drugih zemalja, osim što se bave odabranom temom, uče o kulturi i običajima drugih zemalja, putem videopoziva, poruka i fotografija koje si međusobno šalju.

 

CHRISTMAS IN EUROPE

Skupina Krijesnice aktivno se uključila u provedbu projekta Christmas in Europe. Surađivali su s dječjim vrtićima iz Poljske, Španjolske, Francuske, Bugarske i Latvije. Glavni cilj projekta je pobuditi interes djece za tradiciju i običaje vezane uz proslavu Božića u našoj zemlji i inozemstvu. Odgojiteljice su zajedno s djecom predstavili naše blagdanske običaje, pjevali božićne tradicionalne pjesme i razgovarali putem video poziva.

Tokom ovog projekta Krijesnice su stekle nove prijatelje diljem Europe, upoznali se s božićnim običajima i tradicijom drugih zemalja, razmijenili iskustva slavljenja Božića putem asocijacija koje nas vežu za Božić, međusobno podijelili čestitke i ideje božićnih ukrasa, izradili logo projekta.

 

TIHA NOĆ – PRIČAJ MI O SVOJOJ BOŽIĆNOJ TRADICIJI.

Skupina Krijesnice ponovno se aktivno uključila u provedbu projekta Tiha noć – pričaj mi o svojoj božićnoj tradiciji. Glavni cilj projekta je pokazati i upoznati tradicije i običaje Božića koji se slave u različitim zemljama. Svaka zemlja ima svoje tradicije koje Božić čine lijepim i jedinstvenim. Njihovo dijeljenje među djecom proširuje znanje, otvara dječje umove i probuđuje kulturnu svijest. Djeca su snimila pjesmu Tiha noć na zavičajnom jeziku, dijelili iskustva i fotografije pripreme za veliki blagdan: pečenje kolača, izrade adventskog kalendara, božićnog drvca – kako ga kitimo, ukrasi koje sami izrađujemo. Izmjenjivali su božićne želje na zavičajnom i engleskom jeziku. Svoje želje prikazali su kroz našu dramatizaciju Božićna priča. U projekt su se uključili vrtići i škole iz Poljske, Bugarske, Italije, Grčke i HR.

 

COLORFUL WORLD

Djeca iz skupine Candies uključila su se u eTwinning project Colorful World.  Cilj projekta je da djeca upoznaju stvaralaštvo svjetski poznatih slikara, a isto tako da drugima prestave jednog slikara iz  naše zemlje. Na projektu surađujemo sa partnerima iz  osam europskih zemalja, pa je to  prilika da upoznamo te zemlje, njihovu kulturu, običaje i jezik. Provedene aktivnosti izmjenjujemo na Twinspaceu projekta. Sudjelovanjem u projektu djeci je omogućeno sigurno korištenje digitalne tehnologije te utjecaj na razvoj svijesti o edukativnim mogućnostima tehnologije.

Grgurić i Jakubin (1996) smatraju da je djeci već u predškolskoj dobi potrebno omogućiti što neposredniji kontakt djeteta s umjetničkim djelom zato što djeca od najranije dobi osjećaju i doživljavaju estetičke vrijednosti. Likovne aktivnosti potiču fokusiranje, odnosno, usmjeravanje pažnje, pa tako učestalo bavljenje likovnošću djeluje na bolju koncentraciju i u drugim aktivnostima; likovne aktivnosti potiču opuštanje cijelog organizma i lučenje hormona sreće, što rezultira kvalitetnijim življenjem; upotreba različitih materijala, rješavanje problema koje donosi likovni proces, eksperimentiranje i traženje novih spoznaja pridonosi razvoju divergentnog mišljenja, a samim time i kreativnosti (Balić – Šimrak, 2010)

Erasmus

Dani Erasmusa u DV Maslačak

Ove jeseni se 8. godinu zaredom održavaju Dani Erasmusa, prigodna godišnja manifestacija kojom se u cijelom svijetu istovremeno obilježava uspjeh programa Erasmus+!   Od 14. do 19. listopada 2024. održavaju se raznovrsna događanja diljem Hrvatske koja organiziraju ustanove i organizacije koje provode ili su provele projekte Erasmus + te na  njima predstavljaju rezultate, stečena znanja i iskustva.

U DV Maslačak se trenutno provodi projekt “Snaga različitosti”  te smo i nositelji akreditacije za programsko razdoblje do 2027.godine.

Erasmus dani obilježeni su nizom aktivnosti za djecu pod sloganom “Snaga različitosti”.  Odgojiteljice su sa djecom igrale različite igre kojima je cilj prepoznavanje različitosti, razvoj empatije i tolerancije. U etwinning kutiću djeca su upoznala edukativne mogućnosti korištenja digitalne tehnologije. Također su osmišljene likovne i radionice građenja gdje su djeca mogla upoznati i oslikavati zastave svijeta te graditi znamenitosti Europe i Hrvatske.

 

Diseminacija projekta “Snaga različitosti” u Gradskoj knjižnici Ante Kovačić

U Gradskoj knjižnici A. Kovačića u Zaprešiću je 10. 04. 2024. godine, u organizaciji Erasmus tima DV Maslačak, upriličena diseminacija projekta „Snaga različitosti“.

Odgojiteljice i stručni tim pripremile su, za tu priliku, izlaganja o mobilnostima odnosno edukacijama  na kojima su bile u protekloj godini.  Odgojiteljica Ljubica Školnik, koja je i  koordinatorica Erasmus programa za Dv Maslačak, govorila je prisutnim kolegicama o Erasmusu i projektu „Snaga različitosti“ u kojem je trenutno DV Maslačak.

Odgojiteljice Ana Gabričević, Ankica Huf, Martina Štoos, Tihana, Mufić i Sandra Šimunić te logopedinja Anja Zorko predstavile su edukacije „Creative Teaching Techniques to Promote Inclusive Education“, „Inclusive Education Through Arts and Games“, „Intercultural Education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom“ i  „The finnish approach to children with special needs: Promoting learning and growth“ kojima su prisustvovale na Tenerifima, u Barceloni, Cipru i Firenzi.

Logopedinja je također navela i opisala diseminacijske  aktivnosti koje su do sada provedene u DV Maslačak, u sklopu roditeljskih sastanaka, radionica za odgojitelje te projekata koji su provedeni s djecom.

Za kraj su  odgojiteljice Ljubica Školnik i Ana Gabričević  prezentirale  E-twinning projekte koje su do sad provele u skupinama Pumpkins, Candies i Krijesnice.

Okupljene kolegice iz drugih predškolskih ustanova su sa zanimanjem slušale izlaganja nakon kojih je provedena i evoluacija sudionika. Kolegice su visokim ocjenama procijenile stručnost predavača i zanimljivost tema te jednoglasno zaključile da su nakon dobivenih informacija zainteresirane za uključivanje u Erasmus projekte.

Roditeljski sastanak u skupini Krijesnice

Projekt “Snaga različitosti”  predstavljen je roditeljima iz odgojne skupine  Krijesnice na istoimenom roditeljskom sastanku.  Kroz prikazanu prezentaciju roditelji su vidjeli implementaciju projekta u svakodnevni rad skupine.

Svi su ljudi jedinstveni.  Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. zbog čega je važno biti tolerantan.  Tolerancija se odnosi na snošljivost i uvažavanje tuđih ideja, stavova i načina života. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.  Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima.  Tolerancija se uči kroz odrastanje a najvažniji čimbenik u procesu odrastanja je obitelj pa je važno savjetovati i educirati roditelje  o različitostima, empatiji i toleranciji.

“Različitosti” u skupini Zmajići

Projektu “Snaga različitosti” pridružila se  i skupina Zmajići koja je sa svojim odgojiteljicama proučavala i puno naučila o različitostima između kontinenata. Proveli su sklopove aktivnosti u kojima su djeca dječa uočavala razlike između kontinenata i života ljudi u različitim podnebljima. Za početak su izabrali kontinente Afriku i Antarktik zbog velikih razlika između njih ali i između podneblja u kojem oni žive.  Tako da su djeca osim usporedbe života ljudi u Africi i na Antarktiku imala priliku uspoređivati i svoj život s njihovim.

Istraživali su klimu, hranu, vodu, način gradnje, način odijevanja ljudi na navedenim kontinentima kroz enciklopedije, slikovnice, dokumentarne filmove i podatke s interneta.

Izgradili su  kuću od gline i grančica, slikali i glumili različite priče, gradili kućicu od leda, izrađivali pingvine, igrali se umjetnim snijegom, provodili eksperimente kao što je “Snježna oluja u boci ” i sl.

Djeca su naučila puno o različitim uvjetima života ljudi na udaljenim kontinentima te uživala u zanimljivim aktivnostima.

 

 

Projekt “Snaga različitosti” na roditeljskim sastancima

Logopedinja Anja Zorko je predstavila projekt “Snaga različitosti” na nekoliko roditeljskih sastanaka u DV Maslačak.

28. 08. 2023. godine projekt je predstavljen svim novoprimljenim roditeljima na njihovom uvodnom roditeljskom sastanku.

 

07. 11. 2023. na roditeljskom sastanku “Kako pripremiti dijete za školu” za roditelje djece predškolaca skupina Loptice i Die Sterne

 

29.11. 2023. na roditeljskom sastanku “Ekranizam i utjecaj medija na razvoj djeteta” za roditelje jasličkih skupina PO Đalski

Roditeljski sastanak

 

Interkulturalnost u skupini “Ptičice”

U sklopu projekta “Snaga različitosti” u skupini Ptičice se provodi sklop aktivnosti na temu interkulturalnosti. Povod svih aktivnosti je to što je u skupinu Ptičice upisan dječak koji se doselio iz Makedonije. Novi prijatelj je djecu potaknuo da se zainteresiraju o toj državi, jeziku itd. Istraživali su kartu Europe i tražili Makedoniju te upoznali i crtali makedonsku zastavu. Također ih je zanimao i jezik pa su naučili nekoliko pojmova na makedonskom jeziku i sami osmislili makedonsko-hrvatski riječnik s pojmovima bliskim djeci. Upoznali su i ćirilićno pismo te izrađivali kartice sa slovima oba pisma.

U projekt su uključeni i roditelji dječaka koji dolaze u posjet djeci u vrtiću te donose slikovnice, recitacije i pjesmice na makedonskom jeziku.

U vrtiću je do nedavno bila zaposlena i jedna spremačica porijeklom iz Makedonije koja je povremeno dolazila u skupinu i prenosila djeci nove riječi i pjesmice.

Skupina Ptičice je također u projektu “Naša mala knjižnica” pa su aktivnosti oba projekta povezali upoznavanjem slikovnice “Djevojčica i grad” makedonskog autora Vane Kosturanova.  Proveli su niz likovnih i dramsko scenskih aktivnosti vezanih uz obradu navedene slikovnice.

Na temu interkulturalnosti te uočavanja i prihvaćanja različitosti bit će održan i roditeljski sastanak.

 

Projekt “Different is beatiful” u skupini Minions

Nakon putovanja na edukaciju “INTERCULTURAL EDUCATION-The Answer to Diversity in the Classroom” u Limassol (Cipar) odgojiteljice iz skupine Minions provele su u skupini projekt “Different is beautiful”. Cilj projekta je kod djece razvijati toleranciju na različitosti i promicati pozitivne vrijednosti.

Više o projektu : different is beautiful prava

 

 

 

 

Prikaz projekta “Snaga različitosti” na Odgojiteljskom vijeću DV Maslačak

U sklopu Odgojiteljskog vijeća DV Maslačak 20. 11. 2023. godine provedena je i diseminacija projekta “Snaga različitosti”   Odgojiteljice Marta Sabolek, Ana Gabričević, Ljubica Školnik i logopedinja Anja Zorko prikazale su edukaciju “Creative teaching tehniques to promote inclusive education”  koja se odvijala na otoku Tenerife i “Inclusive education through arts and games” koja se odvijala u Barceloni.  Prikaz se sastojao od dva dijela, kulturološkog predstavljanja grada u kojem su bile te diseminacijskih radionica za odgojitelje na kojima su  provodile igre i aktivnosti koje su upoznale na navedenim mobilnostima.

Projekt “Snaga različitosti”

Prikaz mobilnosti odnosno edukacija na kojima su bili odgojitelji i stručni suradnici DV Maslačak vidljiv je roditeljima i svim posjetiteljima vrtića i na oglasnim pločama u svim objektima DV Maslačak.

 

KA1 mobilnosti

KA1 MOBILNOSTI

KA1 mobilnosti pružit će sudionicima projekta nova znanja i vještine za rad s djecom s posebnim potrebama i njihovim roditeljima omogućiti kvalitetniju integraciju u redovnu odgojno – obrazovnu praksu. Nove metode i alati pomoći će odgojiteljima organizirati primjerene aktivnosti, obogatiti vrtićko okruženje te razviti nove i otvorenije pristupe prema drugima i drugačijima. Također će bolje razumjeti potrebe djece s posebnim potrebama kao i drugoj djeci omogućiti da razvijaju toleranciju i spremnost na pomoć drugačijima od sebe. Unaprijediti će se jezične kompetencije sudionika, što će pomoći europskoj dimenziji rada ustanove i većoj uključenosti u međunarodne projekte te olakšati uključivanje u kurikulume vrtića iz drugih zemalja.

Creative teaching tehniques to promote inclusive education

Odgojiteljice Marta Sabolek i Ana Gabričević prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Creative teaching tehniques to promote inclusive education“ koja se odvijala 5 dana na Tenerifima (Španjolska), u organizaciji udruge Eduplus .

Kroz mobilnost potiče se metodologija aktivnog učenja: suradničko učenje, iskustveno učenje i primjeri iz stvarnog života, obrazovanje na otvorenom i okoliš ,  učenje temeljeno na igri. Također, polaznici mobilnosti stječu vrijednosti i komunikacijskih vještina: poštovanje i tolerancija, empatija i različitost, kritičko razmišljanje. Polazišta od kojih se kretalo prilikom učenja na mobilnosti su: povezivanje s vlastitim tijelom i emocijama, interes za drugoga: empatija-potrebe i izazovi, holistički pristup, učitelji su heroji- samopouzdanje, poboljšanje sustava, korak po korak, zajedno smo jači.

Inclusive education through arts and games

Odgojiteljica Ljubica Školnik i logopedinja Anja Zorko prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Inclusive education through arts and games“ koja se odvijala 5 dana u Barceloni, Španjolska.

Tečaj je namijenjen nastavnicima i školskom osoblju od predškolske razine do osnovnog, srednjeg, strukovnog obrazovanja, obrazovanja odraslih i osoba s posebnim potrebama i svima onima koji zainteresirani za stvaranje okruženja pogodnog za učenje u inkluzivnoj skupini ili razredu. Metodologija se temelji na teoretskoj nastavi i prikazima primjera dobre prakse te raspravama i usporedbama iskustava, s ciljevima isticanje važnosti okruženja pogodnog za učenje u inkluzivnom razredu, stjecanja vještina za stvaranje okruženja pogodnog za učenje, razumijevanja  uloge umjetnosti i igara u razvoju interpersonalnih vještina za učenje i suradnju, upravljanje ponašanjem i olakšavanje samousmjerenog učenja i otkrivanja, upoznavanja sa različitim igrama i umjetničkim aktivnostima koje se mogu koristiti radi lakšeg učenja i upravljanja ponašanjem u inkluzivnoj učionici, razvijanje komunikacije, suradnje, prezentacije, rješavanja problema, pregovaranja, vještina kritičkog i kreativnog mišljenja, pružanja i primjena kreativnih ideja i praktičnih resursa za uspješnu provedbu umjetničkih aktivnosti i aktivnosti temeljenih na igrama za podršku uključivanju u razred, poboljšanja komunikacijskih vještina na engleskom jeziku (službeni jezik tečaja), promicanja interkulturalne svijesti.

Intercultural education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom

Odgojiteljice Ankica Huf i Martina Štoos prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Intercultural education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom“ koja se odvijala 6 dana na Cipru.

Za vrijeme boravka na mobilnosti provodili su razne aktivnosti poput aktivnosti zagrijavanja, prezentacije sudionika, aktivnosti za kulturnu svijest i izražavanje, team building aktivnosti, aktivnost grupnog rada i prikupljanje podataka za grupni rad, posjetili su stari grad Limassol i provodili aktivnosti u gradskom središtu, nadalje provodili su aktivnosti koje potiču komunikaciju, interkulturalne aktivnosti u multikulturalnoj učionici, aktivnosti koje jačaju osjećaj pripadnosti, umjetničke aktivnosti, aktivnosti za suočavanje s rasističkim i nasilničkim incidentima, posjetili su Nikoziju (jedini podijeljeni glavni grad u Europi) i tamo prikupljali podatke za grupni rad te su naposljetku prezentirali grupni rada članovima tima.  Kroz aktivnosti naučili su raspravljati o pitanjima različitosti, razumjeti razlike, razumjeti kulturnu raznolikost i multikulturalizam. Naučili su ciljeve, uloge, karakteristike i modele interkulturalnog obrazovanja, načine upravljanja različitostima u učionici i stvarati inkluzivnu kulturu u ustanovi te važnost kulturne svijesti i razumijevanja kultura. Naučili su razgovarati o integraciji interkulturnog sadržaja kroz područja kurikuluma i identificirati mogućnosti. Naučili su koristiti ICT alate za komunikaciju u učionici, interkulturni dijalog i pronalaženje izvora te smo značajno poboljšali svoje znanje engleskog jezika.

The Finnish approach to children with special needs: promoting learning and growth

Posljednja mobilnost „The Finnish approach to children with special needs: promoting learning and growth” provedena je u Firenci u ožujku 2024. kojoj su prisustvovale odgojiteljice Tihana Mufić i Sandra Šimunić. Naglasak ove edukacije bio je na upoznavanju finskog modela obrazovanja, neuropsihijatrijskih dijagnoza kod djece i razlika između ADD-A, ADHD-A, autizma i Aspergerovog sindroma. Odgojiteljice su predstavile svoj grad i ustanovu iz koje dolaze putem prezentacije te svoj profesionalni razvoj. Finski model obrazovanja je jedan od najboljih u svijetu. Njihov obrazovni sustav teži jednakosti za sve, neovisno o socijalnom statusu i ostalim mogućnostima. Naglasak je na ranoj intervenciji, djeca su u fokusu pedagoškog plana. Učitelj slijedi kurikulum, ali sam bira metode učenja. Na edukaciji su predstavljeni različiti modeli rada i digitalni dnevnici, te su razmjenjivana iskustva u podučavanju s kolegama iz drugih država, Nizozemske, Danske, Litve i Latvije. Sudionici su osnaživani u području identifikacije djece s teškoćama u razvoju, pristupu i izazovima u radu. Upoznali su se s primjerima dobre prakse inkluzivnih škola te razmijenili kreativne ideje za pomagala u odgojno-obrazovnom radu. Kao primjer dobre prakse inkluzivnih škola prikazano je nekoliko je video isječaka. Raspravljalo se o tome što je dobar učitelj i koje su njegove karakteristike. Sudionici su podijelili svoja iskustva o učiteljima koji su utjecali na njihov život te su iskusili vježbu samoprocjene (jake i slabe strane). Također, razmijenili su mnoge igre koje pomažu opuštanju i povezivanju grupe.

 

Skip to content