eTwinning

Natures Canvas: Discovering the Earth`s Wonders

Odgojna skupina katoličkog vjerskog odgoja Krijesnice, sudjelovala je od veljače do lipnja 2024.godine u eTwinnig projektu Natures Canvas: Discovering the Earth`s Wonders

Više o projektu: Natures Canvas Discovering the Earths wonders

ETWINNING U MASLAČKU

Nekoliko skupina Dječjeg vrtića Maslačak, uz podršku pedagoginje, aktivno se uključilo i u provođenje Etwinning projekata. Kroz projekte koji se provode u suradnji s odgojiteljima iz drugih zemalja, osim što se bave odabranom temom, uče o kulturi i običajima drugih zemalja, putem videopoziva, poruka i fotografija koje si međusobno šalju.

 

CHRISTMAS IN EUROPE

Skupina Krijesnice aktivno se uključila u provedbu projekta Christmas in Europe. Surađivali su s dječjim vrtićima iz Poljske, Španjolske, Francuske, Bugarske i Latvije. Glavni cilj projekta je pobuditi interes djece za tradiciju i običaje vezane uz proslavu Božića u našoj zemlji i inozemstvu. Odgojiteljice su zajedno s djecom predstavili naše blagdanske običaje, pjevali božićne tradicionalne pjesme i razgovarali putem video poziva.

Tokom ovog projekta Krijesnice su stekle nove prijatelje diljem Europe, upoznali se s božićnim običajima i tradicijom drugih zemalja, razmijenili iskustva slavljenja Božića putem asocijacija koje nas vežu za Božić, međusobno podijelili čestitke i ideje božićnih ukrasa, izradili logo projekta.

 

TIHA NOĆ – PRIČAJ MI O SVOJOJ BOŽIĆNOJ TRADICIJI.

Skupina Krijesnice ponovno se aktivno uključila u provedbu projekta Tiha noć – pričaj mi o svojoj božićnoj tradiciji. Glavni cilj projekta je pokazati i upoznati tradicije i običaje Božića koji se slave u različitim zemljama. Svaka zemlja ima svoje tradicije koje Božić čine lijepim i jedinstvenim. Njihovo dijeljenje među djecom proširuje znanje, otvara dječje umove i probuđuje kulturnu svijest. Djeca su snimila pjesmu Tiha noć na zavičajnom jeziku, dijelili iskustva i fotografije pripreme za veliki blagdan: pečenje kolača, izrade adventskog kalendara, božićnog drvca – kako ga kitimo, ukrasi koje sami izrađujemo. Izmjenjivali su božićne želje na zavičajnom i engleskom jeziku. Svoje želje prikazali su kroz našu dramatizaciju Božićna priča. U projekt su se uključili vrtići i škole iz Poljske, Bugarske, Italije, Grčke i HR.

 

COLORFUL WORLD

Djeca iz skupine Candies uključila su se u eTwinning project Colorful World.  Cilj projekta je da djeca upoznaju stvaralaštvo svjetski poznatih slikara, a isto tako da drugima prestave jednog slikara iz  naše zemlje. Na projektu surađujemo sa partnerima iz  osam europskih zemalja, pa je to  prilika da upoznamo te zemlje, njihovu kulturu, običaje i jezik. Provedene aktivnosti izmjenjujemo na Twinspaceu projekta. Sudjelovanjem u projektu djeci je omogućeno sigurno korištenje digitalne tehnologije te utjecaj na razvoj svijesti o edukativnim mogućnostima tehnologije.

Grgurić i Jakubin (1996) smatraju da je djeci već u predškolskoj dobi potrebno omogućiti što neposredniji kontakt djeteta s umjetničkim djelom zato što djeca od najranije dobi osjećaju i doživljavaju estetičke vrijednosti. Likovne aktivnosti potiču fokusiranje, odnosno, usmjeravanje pažnje, pa tako učestalo bavljenje likovnošću djeluje na bolju koncentraciju i u drugim aktivnostima; likovne aktivnosti potiču opuštanje cijelog organizma i lučenje hormona sreće, što rezultira kvalitetnijim življenjem; upotreba različitih materijala, rješavanje problema koje donosi likovni proces, eksperimentiranje i traženje novih spoznaja pridonosi razvoju divergentnog mišljenja, a samim time i kreativnosti (Balić – Šimrak, 2010)

Erasmus

Diseminacija projekta “Snaga različitosti” u Gradskoj knjižnici Ante Kovačić

U Gradskoj knjižnici A. Kovačića u Zaprešiću je 10. 04. 2024. godine, u organizaciji Erasmus tima DV Maslačak, upriličena diseminacija projekta „Snaga različitosti“.

Odgojiteljice i stručni tim pripremile su, za tu priliku, izlaganja o mobilnostima odnosno edukacijama  na kojima su bile u protekloj godini.  Odgojiteljica Ljubica Školnik, koja je i  koordinatorica Erasmus programa za Dv Maslačak, govorila je prisutnim kolegicama o Erasmusu i projektu „Snaga različitosti“ u kojem je trenutno DV Maslačak.

Odgojiteljice Ana Gabričević, Ankica Huf, Martina Štoos, Tihana, Mufić i Sandra Šimunić te logopedinja Anja Zorko predstavile su edukacije „Creative Teaching Techniques to Promote Inclusive Education“, „Inclusive Education Through Arts and Games“, „Intercultural Education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom“ i  „The finnish approach to children with special needs: Promoting learning and growth“ kojima su prisustvovale na Tenerifima, u Barceloni, Cipru i Firenzi.

Logopedinja je također navela i opisala diseminacijske  aktivnosti koje su do sada provedene u DV Maslačak, u sklopu roditeljskih sastanaka, radionica za odgojitelje te projekata koji su provedeni s djecom.

Za kraj su  odgojiteljice Ljubica Školnik i Ana Gabričević  prezentirale  E-twinning projekte koje su do sad provele u skupinama Pumpkins, Candies i Krijesnice.

Okupljene kolegice iz drugih predškolskih ustanova su sa zanimanjem slušale izlaganja nakon kojih je provedena i evoluacija sudionika. Kolegice su visokim ocjenama procijenile stručnost predavača i zanimljivost tema te jednoglasno zaključile da su nakon dobivenih informacija zainteresirane za uključivanje u Erasmus projekte.

Roditeljski sastanak u skupini Krijesnice

Projekt “Snaga različitosti”  predstavljen je roditeljima iz odgojne skupine  Krijesnice na istoimenom roditeljskom sastanku.  Kroz prikazanu prezentaciju roditelji su vidjeli implementaciju projekta u svakodnevni rad skupine.

Svi su ljudi jedinstveni.  Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. zbog čega je važno biti tolerantan.  Tolerancija se odnosi na snošljivost i uvažavanje tuđih ideja, stavova i načina života. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.  Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima.  Tolerancija se uči kroz odrastanje a najvažniji čimbenik u procesu odrastanja je obitelj pa je važno savjetovati i educirati roditelje  o različitostima, empatiji i toleranciji.

“Različitosti” u skupini Zmajići

Projektu “Snaga različitosti” pridružila se  i skupina Zmajići koja je sa svojim odgojiteljicama proučavala i puno naučila o različitostima između kontinenata. Proveli su sklopove aktivnosti u kojima su djeca dječa uočavala razlike između kontinenata i života ljudi u različitim podnebljima. Za početak su izabrali kontinente Afriku i Antarktik zbog velikih razlika između njih ali i između podneblja u kojem oni žive.  Tako da su djeca osim usporedbe života ljudi u Africi i na Antarktiku imala priliku uspoređivati i svoj život s njihovim.

Istraživali su klimu, hranu, vodu, način gradnje, način odijevanja ljudi na navedenim kontinentima kroz enciklopedije, slikovnice, dokumentarne filmove i podatke s interneta.

Izgradili su  kuću od gline i grančica, slikali i glumili različite priče, gradili kućicu od leda, izrađivali pingvine, igrali se umjetnim snijegom, provodili eksperimente kao što je “Snježna oluja u boci ” i sl.

Djeca su naučila puno o različitim uvjetima života ljudi na udaljenim kontinentima te uživala u zanimljivim aktivnostima.

 

 

Projekt “Snaga različitosti” na roditeljskim sastancima

Logopedinja Anja Zorko je predstavila projekt “Snaga različitosti” na nekoliko roditeljskih sastanaka u DV Maslačak.

28. 08. 2023. godine projekt je predstavljen svim novoprimljenim roditeljima na njihovom uvodnom roditeljskom sastanku.

 

07. 11. 2023. na roditeljskom sastanku “Kako pripremiti dijete za školu” za roditelje djece predškolaca skupina Loptice i Die Sterne

 

29.11. 2023. na roditeljskom sastanku “Ekranizam i utjecaj medija na razvoj djeteta” za roditelje jasličkih skupina PO Đalski

Roditeljski sastanak

 

Interkulturalnost u skupini “Ptičice”

U sklopu projekta “Snaga različitosti” u skupini Ptičice se provodi sklop aktivnosti na temu interkulturalnosti. Povod svih aktivnosti je to što je u skupinu Ptičice upisan dječak koji se doselio iz Makedonije. Novi prijatelj je djecu potaknuo da se zainteresiraju o toj državi, jeziku itd. Istraživali su kartu Europe i tražili Makedoniju te upoznali i crtali makedonsku zastavu. Također ih je zanimao i jezik pa su naučili nekoliko pojmova na makedonskom jeziku i sami osmislili makedonsko-hrvatski riječnik s pojmovima bliskim djeci. Upoznali su i ćirilićno pismo te izrađivali kartice sa slovima oba pisma.

U projekt su uključeni i roditelji dječaka koji dolaze u posjet djeci u vrtiću te donose slikovnice, recitacije i pjesmice na makedonskom jeziku.

U vrtiću je do nedavno bila zaposlena i jedna spremačica porijeklom iz Makedonije koja je povremeno dolazila u skupinu i prenosila djeci nove riječi i pjesmice.

Skupina Ptičice je također u projektu “Naša mala knjižnica” pa su aktivnosti oba projekta povezali upoznavanjem slikovnice “Djevojčica i grad” makedonskog autora Vane Kosturanova.  Proveli su niz likovnih i dramsko scenskih aktivnosti vezanih uz obradu navedene slikovnice.

Na temu interkulturalnosti te uočavanja i prihvaćanja različitosti bit će održan i roditeljski sastanak.

 

Projekt “Different is beatiful” u skupini Minions

Nakon putovanja na edukaciju “INTERCULTURAL EDUCATION-The Answer to Diversity in the Classroom” u Limassol (Cipar) odgojiteljice iz skupine Minions provele su u skupini projekt “Different is beautiful”. Cilj projekta je kod djece razvijati toleranciju na različitosti i promicati pozitivne vrijednosti.

Više o projektu : different is beautiful prava

 

 

 

 

Prikaz projekta “Snaga različitosti” na Odgojiteljskom vijeću DV Maslačak

U sklopu Odgojiteljskog vijeća DV Maslačak 20. 11. 2023. godine provedena je i diseminacija projekta “Snaga različitosti”   Odgojiteljice Marta Sabolek, Ana Gabričević, Ljubica Školnik i logopedinja Anja Zorko prikazale su edukaciju “Creative teaching tehniques to promote inclusive education”  koja se odvijala na otoku Tenerife i “Inclusive education through arts and games” koja se odvijala u Barceloni.  Prikaz se sastojao od dva dijela, kulturološkog predstavljanja grada u kojem su bile te diseminacijskih radionica za odgojitelje na kojima su  provodile igre i aktivnosti koje su upoznale na navedenim mobilnostima.

Projekt “Snaga različitosti”

Prikaz mobilnosti odnosno edukacija na kojima su bili odgojitelji i stručni suradnici DV Maslačak vidljiv je roditeljima i svim posjetiteljima vrtića i na oglasnim pločama u svim objektima DV Maslačak.

 

Erasmus projekt Snaga različitosti u medijima

Predstavljanje projekta Snaga različitosti u gradskom mjesečniku Zaprešić, str. 21-22

Gradski mjesečnik broj 146 / veljača / 2024

KA1 mobilnosti

KA1 MOBILNOSTI

KA1 mobilnosti pružit će sudionicima projekta nova znanja i vještine za rad s djecom s posebnim potrebama i njihovim roditeljima omogućiti kvalitetniju integraciju u redovnu odgojno – obrazovnu praksu. Nove metode i alati pomoći će odgojiteljima organizirati primjerene aktivnosti, obogatiti vrtićko okruženje te razviti nove i otvorenije pristupe prema drugima i drugačijima. Također će bolje razumjeti potrebe djece s posebnim potrebama kao i drugoj djeci omogućiti da razvijaju toleranciju i spremnost na pomoć drugačijima od sebe. Unaprijediti će se jezične kompetencije sudionika, što će pomoći europskoj dimenziji rada ustanove i većoj uključenosti u međunarodne projekte te olakšati uključivanje u kurikulume vrtića iz drugih zemalja.

Creative teaching tehniques to promote inclusive education

Odgojiteljice Marta Sabolek i Ana Gabričević prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Creative teaching tehniques to promote inclusive education“ koja se odvijala 5 dana na Tenerifima (Španjolska), u organizaciji udruge Eduplus .

Kroz mobilnost potiče se metodologija aktivnog učenja: suradničko učenje, iskustveno učenje i primjeri iz stvarnog života, obrazovanje na otvorenom i okoliš ,  učenje temeljeno na igri. Također, polaznici mobilnosti stječu vrijednosti i komunikacijskih vještina: poštovanje i tolerancija, empatija i različitost, kritičko razmišljanje. Polazišta od kojih se kretalo prilikom učenja na mobilnosti su: povezivanje s vlastitim tijelom i emocijama, interes za drugoga: empatija-potrebe i izazovi, holistički pristup, učitelji su heroji- samopouzdanje, poboljšanje sustava, korak po korak, zajedno smo jači.

Inclusive education through arts and games

Odgojiteljica Ljubica Školnik i logopedinja Anja Zorko prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Inclusive education through arts and games“ koja se odvijala 5 dana u Barceloni, Španjolska.

Tečaj je namijenjen nastavnicima i školskom osoblju od predškolske razine do osnovnog, srednjeg, strukovnog obrazovanja, obrazovanja odraslih i osoba s posebnim potrebama i svima onima koji zainteresirani za stvaranje okruženja pogodnog za učenje u inkluzivnoj skupini ili razredu. Metodologija se temelji na teoretskoj nastavi i prikazima primjera dobre prakse te raspravama i usporedbama iskustava, s ciljevima isticanje važnosti okruženja pogodnog za učenje u inkluzivnom razredu, stjecanja vještina za stvaranje okruženja pogodnog za učenje, razumijevanja  uloge umjetnosti i igara u razvoju interpersonalnih vještina za učenje i suradnju, upravljanje ponašanjem i olakšavanje samousmjerenog učenja i otkrivanja, upoznavanja sa različitim igrama i umjetničkim aktivnostima koje se mogu koristiti radi lakšeg učenja i upravljanja ponašanjem u inkluzivnoj učionici, razvijanje komunikacije, suradnje, prezentacije, rješavanja problema, pregovaranja, vještina kritičkog i kreativnog mišljenja, pružanja i primjena kreativnih ideja i praktičnih resursa za uspješnu provedbu umjetničkih aktivnosti i aktivnosti temeljenih na igrama za podršku uključivanju u razred, poboljšanja komunikacijskih vještina na engleskom jeziku (službeni jezik tečaja), promicanja interkulturalne svijesti.

Intercultural education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom

Odgojiteljice Ankica Huf i Martina Štoos prisustvovale su KA1 mobilnosti pod nazivom „Intercultural education – The Answer to Cultural Diversity in the Classroom“ koja se odvijala 6 dana na Cipru.

Za vrijeme boravka na mobilnosti provodili su razne aktivnosti poput aktivnosti zagrijavanja, prezentacije sudionika, aktivnosti za kulturnu svijest i izražavanje, team building aktivnosti, aktivnost grupnog rada i prikupljanje podataka za grupni rad, posjetili su stari grad Limassol i provodili aktivnosti u gradskom središtu, nadalje provodili su aktivnosti koje potiču komunikaciju, interkulturalne aktivnosti u multikulturalnoj učionici, aktivnosti koje jačaju osjećaj pripadnosti, umjetničke aktivnosti, aktivnosti za suočavanje s rasističkim i nasilničkim incidentima, posjetili su Nikoziju (jedini podijeljeni glavni grad u Europi) i tamo prikupljali podatke za grupni rad te su naposljetku prezentirali grupni rada članovima tima.  Kroz aktivnosti naučili su raspravljati o pitanjima različitosti, razumjeti razlike, razumjeti kulturnu raznolikost i multikulturalizam. Naučili su ciljeve, uloge, karakteristike i modele interkulturalnog obrazovanja, načine upravljanja različitostima u učionici i stvarati inkluzivnu kulturu u ustanovi te važnost kulturne svijesti i razumijevanja kultura. Naučili su razgovarati o integraciji interkulturnog sadržaja kroz područja kurikuluma i identificirati mogućnosti. Naučili su koristiti ICT alate za komunikaciju u učionici, interkulturni dijalog i pronalaženje izvora te smo značajno poboljšali svoje znanje engleskog jezika.

The Finnish approach to children with special needs: promoting learning and growth

Posljednja mobilnost „The Finnish approach to children with special needs: promoting learning and growth” provedena je u Firenci u ožujku 2024. kojoj su prisustvovale odgojiteljice Tihana Mufić i Sandra Šimunić. Naglasak ove edukacije bio je na upoznavanju finskog modela obrazovanja, neuropsihijatrijskih dijagnoza kod djece i razlika između ADD-A, ADHD-A, autizma i Aspergerovog sindroma. Odgojiteljice su predstavile svoj grad i ustanovu iz koje dolaze putem prezentacije te svoj profesionalni razvoj. Finski model obrazovanja je jedan od najboljih u svijetu. Njihov obrazovni sustav teži jednakosti za sve, neovisno o socijalnom statusu i ostalim mogućnostima. Naglasak je na ranoj intervenciji, djeca su u fokusu pedagoškog plana. Učitelj slijedi kurikulum, ali sam bira metode učenja. Na edukaciji su predstavljeni različiti modeli rada i digitalni dnevnici, te su razmjenjivana iskustva u podučavanju s kolegama iz drugih država, Nizozemske, Danske, Litve i Latvije. Sudionici su osnaživani u području identifikacije djece s teškoćama u razvoju, pristupu i izazovima u radu. Upoznali su se s primjerima dobre prakse inkluzivnih škola te razmijenili kreativne ideje za pomagala u odgojno-obrazovnom radu. Kao primjer dobre prakse inkluzivnih škola prikazano je nekoliko je video isječaka. Raspravljalo se o tome što je dobar učitelj i koje su njegove karakteristike. Sudionici su podijelili svoja iskustva o učiteljima koji su utjecali na njihov život te su iskusili vježbu samoprocjene (jake i slabe strane). Također, razmijenili su mnoge igre koje pomažu opuštanju i povezivanju grupe.

 

Skip to content