eTwinning

Projekt „Easter Traditions and Customs” u odgojnoj skupini „Jabučice“

U odgojnoj skupini „Jabučice, koju pohađaju djeca u dobi od 3 do 6 godina, tijekom proljeća proveden je međunarodni projekt pod nazivom Easter Traditions and Customs („Uskrsne tradicije i običaji”).  Projekt je započeo početkom ožujka, a u njemu su sudjelovala i djeca i odgojitelji iz Grčke, Poljske, Češke i Rumunjske. Opći cilj projekta bio je upoznavanje djece s uskrsnim običajima drugih zemalja.

Glavni ciljevi projekta bili su:

  • razvijanje svijesti o kulturnoj raznolikosti,
  • poticanje dječje kreativnosti,
  • unaprjeđenje jezičnih vještina i digitalne pismenosti,
  • jačanje emocionalne inteligencije i timskog rada.

Tijekom trajanja projekta, djeca su se kroz video zapise i fotografije, upoznavala  s načinima kako se Uskrs slavi u spomenutim zemljama, uspoređivala sličnosti i razlike s vlastitom tradicijom te izrađivala plakat o uskrsnim običajima. Također su u sklopu projekta izrađivala uskrsne čestitke raznim tehnikama – pomoću pompona, krep papira i mozaika, razvijajući pri tome finu motoriku i kreativnost.

Jedna od aktivnosti bila je i posjeta lokalnom poštanskom uredu, gdje su djeca saznala kako izgleda proces slanja pošte te poslala izrađene čestitke djeci u države koje također sudjeluju. Pri završetku projekta, u vrtić su počele pristizati čestitke iz Grčke, Češke, Rumunjske i Poljske, što je kod djece izazvalo veliko veselje i uzbuđenje. Dobivene čestitke i materijali postavljeni su i u informativnom kutku za roditelje, kako bi ih i oni mogli razgledati.

Završna evaluacija projekta provedena je putem digitalnog upitnika kojeg su ispunjavali roditelji, a prikupljeni rezultati ukazali su na visoku razinu zadovoljstva i vrijednost projekta u kontekstu dječjeg razvoja i učenja o kulturi drugih naroda.

eTwinning projekt “Healthy and happy kids” u skupini Krijesnice

Skupina Krijesnice uključila se u eTwinning projekt “Zdrava i vesela djeca” s početkom u veljači 2025. godine. U projektu su sudjelovala i djeca iz drugih zemalja: Portugala, Španjolske, Litve, Grčke, Srbije, Italije, Rumunjske i Turske.

Ciljevi projekta bili su: razvijati zdrave navike u prehrani, podizati svijest o važnosti tjelesne aktivnosti, stjecati higijenske navike, poticati korištenje digitalnih alata, razvijati kooperaciju i vještine timskog rada.

Djeca su u projektu provela suradničke aktivnosti: kreirala logo projekta, crtala u programu Colorillo zajednički “Zdravi tanjur”, izradila knjigu “Dan sigurnosti na internetu” i knjigu s receptima “Zdrav doručak”. Uz to, sudjelovala su u planiranim aktivnostima kroz svaki mjesec: izrada piramide zdrave prehrane, tjelovježba, igre na otvorenom, igre “Bee bot robotom” , odlazak u prirodu, aktivnosti s roditeljima: tjelovježba kod kuće i vikend na otvorenom. Djecu se najviše dojmio video poziv i upoznavanje s drugim sudionicima projekta, za vrijeme kojeg je provedena zajednička vođena tjelovježba. Projekt traje do svibnja 2025. godine.

Safe Steps: Our Road Safety Journey

Skupina ranog učenja engleskog jezika Minions uključila se u međunarodni eTwinning projekt „Safe Steps: Our Road Safety Journey“. Projekt je trajao od listopada 2024. do veljače 2025. godine, a u njemu je sudjelovalo sedam dječjih vrtića iz Grčke, Turske, Rumunjske i Hrvatske.

Ciljevi projekta bili su:

– naučiti djecu o važnosti sigurnog kretanja u prometu

– upoznavanje s pravilima u prometu te prometnim znakovima

– upoznavanje različitih prometnih vozila te imenovanje na hrvatskom i engleskom jeziku

– upoznavanje drugih zemalja, različitih jezika i kultura

– poticanje međunarodne suradnje razmjenom iskustva

– razvijanje kreativnosti i samoizražavanja vezano uz sigurnost u prometu

Za vrijeme projekta korišteni su razni digitalni alati (Padle, Bee-Bot, Canva, Picsart, Artsteps, Cospaces, Chatterpix ), a djeca i odgojiteljice imala su priliku kroz tri video javljanja uživo međusobno se upoznati sa ostalim sudionicima projekta, reproducirati pjesmice i recitacije o prometu na engleskom ili materinjem jeziku.

Uz šetnje gradom Zaprešićem organizirani su i prometni poligoni u vrtiću u kojem je svako dijete bio sudionik u prometu. U projekt i provođenje aktivnosti uključili su se i roditelji. Tata policajac posjetio je skupinu, potaknuo razgovor o sigurnosti u prometu te su djeca odgovarala na mali kviz znanja. Roditelji su prisustvovali zajedničkom izletu vlakom i tramvajem te je organiziran posjet Tehničkom muzeju „Nikola Tesla“ u Zagrebu. Također, u sklopu projekta, održana je izložba likovnih radova na temu „Transportations“ u Gradskoj knjižnici „Ante Kovačić“ u Zaprešiću.

Projekt je bio zanimljiv i koristan, aktivnosti su bile primjenjive, a djeca su imala priliku vidjeti dječje vrtiće u drugim zemljama, upoznati vršnjake koji govore jezikom koji nije hrvatski ili engleski.

 

 

Dan sigurnijeg interneta u Dječjem vrtiću Maslačak

Skupina ranog učenja engleskog jezika Candies obilježila je Dan sigurnijeg interneta 11.veljače 2025. godine virtualnim druženjem sa djecom iz zemalja uključenim u eTwinning projekt”Rise and Shine” Tako su se uz djecu iz Hrvatske okupila djeca iz  Grčke, Turske, Italije, Poljske, Litve, Latvije i Španjolske.  Zajedno su igrali kviz Kahoo na temu  sigurnog korištenja interneta.  S obzirom da su pitanja bila na engleskom jeziku sa svojim odgojiteljica su ih i prevodili   Na pitanja se odgovaralo odabirom određenog oblik  i boje.  Djeca su pokazala su široko znanje o korištenju interneta.  Znaju da se za pomoć trebaju obraćati roditeljima i odgajateljima,  da sa nepoznatima ne trebaju razgovarati ni otkrivati svoje osobne podatke , da se ne internetu ne  vrijeđa nikoga i ne govore ružne riječi.

 

„Rise And Shine“

 

 

Djeca i odgojitelji iz skupine Candies uključili su se u međunarodni eTwinning project „Rise And Shine“. Kroz ovaj projekt nastojat ćemo promicati psihičku otpornost djece kako bi bili sposobni nositi se sa svojim obvezama u školi u početku, ali i kasnije kao članovi društva.

Ciljevi koje želimo postići su:

  • razvijati djetetovu sposobnost da upravlja svojim stresom i bavi se strategijama suočavanja s različitim problemima.
  • pomagati u stvaranju odnosa, odnosno sposobnosti djeteta da stvara zdrave međuljudske odnose.
  • -razvijati vještine koje vode pronalaženju rješenja.
  • -razvijati . sposobnost djeteta da upozna svoje snage i koristi ih u svakodnevnom životu.
  • poticati brigu o sebi koja će poboljšati fizičko i psihičko stanje.

 

U projekt su uključena djeca iz sedam europskih zemalja (Grčka,Španjolska,Italija,Poljska,Turska, Rumunjska i Hrvatska.).Projekt smo započeli upoznavanjem djece i odgojitelja.Upoznali smo zastave zemalja partnera i naučili nekoliko riječi na njihovom jeziku.( https://youtu.be/66c4MokjSWQ).Osmislili smo logo i maskotu projekta.

 

Skip to content