Erasmus

Projekt "Strong teachers for strong children"

2. susret Erasmus škola i vrtića zaprešićkog kraja “Što nam dobro donose Erasmus i eTwinning projekti”

02. lipnja 2025. godine u područnom objektu Đalski DV Maslačak, održan je 2. susret Erasmus škola i vrtića Zaprešićkog kraja pod nazivom “Što nam dobro donose Erasmus i eTwinning projekti”.  Na ovom skupu sudjelovali su predstavnici škola i vrtića Zaprešićkog kraja te su prezentirali svoja postignuća i primjere dobre prakse. DV Maslačak predstavile su odgojiteljice Ljubica Školnik i Ana Gabričević, logopedinja Anja Zorko i edukacijska rehabilitatorica Irena Vresk. Odgojiteljice Ljubica Školnik i Ana Gabričević predstavile su  eTwinning projekte  “Colorful world” koji je proveden u skupini Candies i “Healthy and happy kids”  koji je proveden u skupini Krijesnice,.  Stručne suradnice Anja Zorko i Irena Vresk predstavile su Erasmus+ projekt  “Strong teachers for strong children”  kao i sve aktivnosti  i postignuća koja su ostvarena tijekom godine u sklopu navedenog projekta .  Nakon održanih izlaganja sudionici su se nastavili družili uz slatku okrijepu i razmijenili  svoja iskustva, dojmove i komentare.  Na kraju su izrazili želju za ponovnim susretom i razmjenom ideja i iskustava.

 

Sreća i zadovoljstvo djelatnika u dječjem vrtiću: Temelj zdrave i radosne odgojne sredine

05.,06. i 07. svibnja   održane su radionice za sve zaposlenike DV Maslačak  na temu „Sreća” na radnom mjestu. Edukacija je financirana od strane EU u sklopu Erasmus+ projekta “Strong teachers for strong children” te su pozvani predavači stručnjaci iz Slovenije Maja Lončar i Petra Božić Blagajac iz Udruge za radnu sreću.

Rad u dječjem vrtiću nosi posebnu odgovornost, ali i priliku za veliko ispunjenje. Odgajatelji svakodnevno oblikuju prve korake djece u svijet znanja, emocija i međuljudskih odnosa. Upravo zato, njihova sreća i zadovoljstvo na radnom mjestu nisu samo važni za njih same – već i za razvoj djece.

Na radionici je osviještena važnost sreće i zadovoljstva u radu te kako malim postupcima i promjenama utjecati  na svoju sreću ali i na zadovoljstvo i sreću ljudi u svom okruženju. Zaposlenici koji su sretni na poslu su: pozitivni, puni energije, zdravi, motivirani, produktivni, kreativni, prilagodljivi…

Sretni i zadovoljni zaposlenici prenose svoju pozitivnu energiju na djecu. U takvom okruženju djeca se osjećaju sigurno, slobodno i radoznalo. Tako se postavljaju temelji za njihov emocionalni, socijalni i intelektualni razvoj.

Briga o dobrobiti zaposlenih u vrtiću nije luksuz, već nužnost. Kada se stvori ambijent u kojem se djelatnici osjećaju cijenjeno i sretno, stvara se i prostor u kojem djeca mogu rasti u ljubavi, razumijevanju i sreći.

 

Prikaz projekta “Strong teachers for strong children” na Odgojiteljskom vijeću DV Maslačak

U sklopu Odgojiteljskog vijeća DV Maslačak  07.04.2025.godine proveden je drugi dio diseminacije projekta “Strong teachers for strong children” . Tako su odgojiteljice Sandra Šimunić i Ankica Huf predstavile strukturirani tečaj  “Team Strength: Teambuilding, Groupwork&Leadership” koji su pohađale u Valenciji. Odgojiteljica Ljubica Školnik prikazala je tečaj “Emotions and Minds”  koji je pohađala u Lisabonu te govorila o karakteristikama darovite djece.  Odgojiteljice Martina Kertić i Nives Bregeš predstavile su tečaj “ChatGPT and AI Tools for Educators” koji su pohađale u Malagi te prikazale nova znanja i vještine o primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju koje su stekle.

Radionica “Timski rad” za stručni tim DV Maslačak

Odgajateljica Ankica Huf  održala je radionicu za ravnateljicu i stručni tim na temu “Timski rad” kao diseminaciju strukturiranog tečaja na kojem je  sudjelovala u sklopu Erasmus+  programa u Valenciji u  Španjolskoj  u studenom 2024.

Cilj provedenih radionica  je osvijestiti sebe i znanje o sebi kao članu tima te povećati empatiju kroz bolje razumijevanje sebe i drugih.  Također i poticanje samorefleksije kroz otvorene razgovore.  Naglašava se  važnost zajedničkog druženja, upoznavanja svake osobe kao pojedinca koji je bitan da tim dobro funkcionira.

Provedeno je nekoliko zanimljiva igara.  Osim igara za opuštanje korišten je koncept  „Colors of leadership“  koji koristi boje kako bi opisao različite stilove osobnosti.  Boja koja ima najviše oznaka  je boja te osobe. Zaključeno je da ima puno istih  ali i različitih osobina kod zaposlenika.  Jednake boje će se bolje slagati a različite će jedna drugu nadopunjavati.  Također je  objašnjeno kako drugi vide određenu boju što  je potaknulo  razgovor o tome kako komunicirati s drugima, kako reagirati na promjene, kako rješavati  probleme.  Važnija je  reakcija na neku situaciju nego sama situacija koja se dogodila.

Razgovaralo se o  šest osnovnih ljudskih potreba prema Tonyu Robbinsu, američkom autoru, treneru i motivacijskom govorniku, a to su ljubav, sigurnost, raznolikost, rast, doprinos i važnost. te o emocionalnom bankovnom računu  što je metafora za odnose sa ljudima.  Baš kao u pravom bankovnom računu  može se ulagati: aktivno slušati, držati se dogovora, biti strpljiv, pružati podršku, pokazati poštovanje i ljubaznost.  Bankovni račun bi smanjilo kritiziranje, ogovaranje, sebičnost, nepoštivanje dogovora, ignoriranje osjećaja drugih i sl.

Provedeno je još puno zanimljivih igara i aktivnosti na temu osobnosti, pozitivnih karakteristika i što boljeg međusobnog upoznavanja.

Ključne riječi koje su označile radionice  su: empatija, motivacija, uvjerenja, suradnja i zajedništvo.

Radionice su bile zabavne, opuštajuće  i vrlo korisne te su svi prisutni izrazili zadovoljstvo i zahvalu voditeljici.

Radionica unaprjeđivanja digitalnih vještina

U PO Đalski Dječjeg vrtića Maslačak održane su dvije radionice   usavršavanja digitalnih vještina odgojitelja i stručnih suradnika u sklopu Erasmus + akreditiranog projekta Snažni odgojitelji za snažnu djecu.
Radionice su bile usmjerene prema unaprjeđenju digitalnih kompetencija odgojitelja, a vodile su ih odgojiteljice Martina Kertić i Nives Bregeš nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj su prisustvovale u Malagi.
Voditeljice su planirale fleksibilan pristup i tijek radionica koji se temeljio na stvarnim potrebama i interesima sudionika. Na radionicama su, uz odgojitelje i ravnateljicu, sudjelovale i edukacijska rehabilitatorica te zdravstvena voditeljica.
U uvodnom dijelu radionice sudionici su ispunili anonimnu anketu o digitalnim vještinama, čiji su rezultati poslužili kao smjernice za daljnji rad. Slijedile su praktične vježbe vezane uz korištenje aplikacije WhatsApp – od prijave na WhatsApp Web, kreiranja grupa i dijeljenja sadržaja, do naprednijih funkcija poput izrade anketa i uređivanja fotografija.
Dodatno, obrađena je i tema korištenja Gmaila – sudionici su ponovili osnovne funkcije kao što su slanje i primanje poruka, upravljanje privicima te organizacija elektroničke pošte putem oznaka i mapa. Naglasak je stavljen na sigurnu i profesionalnu komunikaciju putem elektroničke pošte.
U drugom dijelu edukacije obrađene su teme printanja i skeniranja. Voditeljice su demonstrirale osnovne i napredne postupke ispisa i skeniranja, a sudionici su aktivno sudjelovali u praktičnom dijelu rada.
Sudionici su izrazili zadovoljstvo naučenim na radionicama te ih procjenili izrazito korisnim.

Radionice za roditelje

U sklopu projekta ” Strong teachers for strong children” edukacijska rehabilitatorica Irena Vresk i logopedinja Anja Zorko organizirale su radionice za roditelje djece s nekim specifičnim potrebama. Na radionici su upoznale roditelje sa važnošću komunikacije za dijete te s potpomognutom komunikacijom i njenim dobrobitima.  Roditelji su također upoznati  s Cboard aplikacijom te su zajednički osmislili nekoliko slikovnih listi za određene teme te slikovnih rasporeda. Roditelji su se upoznali, izmijenili iskustva i kontakte te se vesele sljedećoj radionici i zajedničkom druženju.

Digitalne igre u odgojno obrazovnom radu

Nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj je prisustvovala odgojiteljica odgojna skupine “Jabučice” Nives Bregeš u skupini su oplemenili rad digitalnim alatima. Tako su  istraživali rimu kroz razne digitalne aplikacije.  Jedna od digitalnih igara je i “Learning Apps Memory” na temu uvježbavanja rime.

Digitalne igre u odgojno obrazovnom radu

Nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj je prisustvovala odgojiteljica odgojna skupine “Jabučice” Nives Bregeš u skupini su oplemenili rad digitalnim alatima. Tako su  istraživali rimu kroz razne digitalne aplikacije.  Jedna od digitalnih igara je i “Jigsaw Planet Puzzles”  čiji je link u privitku.

https://www.jigsawplanet.com/NivesBreges/rime?authkey=5e22c2b9cdeeeae0c1782a10838dc54b

 

 

Projekt “Snažni odgojitelji za snažnu djecu”

Prikaz mobilnosti odnosno edukacija na kojima su bili odgojitelji i stručni suradnici DV Maslačak vidljiv je roditeljima i svim posjetiteljima vrtića i na oglasnim pločama u svim objektima DV Maslačak.

                                  

Skip to content