Erasmus

Projekt "Strong teachers for strong children"

Projekt “Snažni odgojitelji za snažnu djecu”

Prikaz mobilnosti odnosno edukacija na kojima su bili odgojitelji i stručni suradnici DV Maslačak vidljiv je roditeljima i svim posjetiteljima vrtića i na oglasnim pločama u svim objektima DV Maslačak.

                                  

Digitalni alati i njihova primjena u vrtiću

Od 5. ožujka do 7. ožujka 2025. godine održana je edukacija pod nazivom „Digitalni alati i njihova primjena u vrtiću“, u sklopu Erasmus + akreditiranog projekta Snažni odgojitelji za snažnu djecu s ciljem razvoja digitalnih kompetencija odgojitelja.  Gošća predavačica, Nataša Vrapčević, predstavila je različite digitalne alate koji mogu unaprijediti rad s djecom predškolske dobi.

Na edukaciji bile su prisutne odgojiteljice: Ljubica Školnik, Sandra Šimunić, Ana Gabričević ,Nives Bregeš, Nives Čović, Melanija Filipović, Martina Kertić, Snježana Matešić, Ankica Huf te zdravstvena voditeljica Nikolina Mlikotić.

Tijekom  edukacije odgojitelji su se upoznali s alatima koji omogućuju dijeljenje obavijesti i aktivnosti u vrtiću, poput „Padleta“, online platforme za kreiranje interaktivnih zidova gdje se mogu dijeliti obavijesti, slike, tekstovi i poveznice. Kroz praktične primjere izrađivali su digitalne slagalice koristeći „Jigsaw  Planet“, online alat za izradu i dijeljenje digitalnih slagalica, dok su se u programu „Adobe Spark“ upoznali s mogućnostima izrade video priča u koje se mogu dodati slike, tekst i zvuk. Također su testirali „Storybird“ i „Write Comics“, koji potiču kreativnost kroz digitalne priče i stripove.

Naglasak jednog dijela edukacije bio je na poticanju kreativnosti pomoću IKT alata. Odgojitelji su učili kako koristiti „Snapshot Movie“ za izradu videa od niza fotografija uz dodavanje zvuka. Kroz primjenu alata „Voki“ izrađivali su interaktivne govorne sadržaje. U programu „Story Jumper“ stvarali su vlastite digitalne slikovnice dodajući tekstove i ilustracije, dok su se kroz „Learning Apps“ upoznali s mogućnostima izrade jednostavnih edukativnih aplikacija prilagođenih predškolskom uzrastu.

Na kraju su se bavili vizualnom komunikacijom i evaluacijom. Odgojitelji su radili s programom „Canva“, alatom za dizajniranje plakata, prezentacija i videozapisa. Istraživali su program „Linoit“, interaktivnu platformu sličnu „Padletu“, koju su koristili za refleksiju i evaluaciju edukacije. Za brzo prikupljanje povratnih informacija testirali su alat „Answer Garden“, koji vizualno prikazuje najčešće odgovore sudionika.

Edukacija je omogućila odgojiteljima stjecanje novih znanja i vještina u području digitalnih tehnologija, potaknula kreativnost i komunikaciju te im pružila korisne alate za primjenu u svakodnevnom radu s djecom predškolske dobi.

Rima kroz digitalne aplikacije u skupini Jabučice

 

Nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj je prisustvovala odgojiteljica odgojna skupine “Jabučice” Nives Bregeš u skupini su oplemenili rad digitalnim alatima. Tako su  istraživali rimu kroz razne digitalne aplikacije.  Djeca su, uz pomoć roditelja, izradila kartice s  riječima koje se rimuju poput kap – slap, list-kist i slično. Kartice su zatim pretvorene u digitalne fotografije, a kroz digitalne aplikacije „Voki“, „Learning Apps“ i „Jigsaw Planet Puzzles“ djeca su na interaktivan način produbila razumijevanje rime. Aplikacija „Voki“ omogućuje snimanje i reprodukciju zvuka. Odgojiteljica je pripremila audio snimke rimovanih riječi, a djeca su birala i uređivala karaktere unutar aplikacije te ponavljala riječi kroz digitalnu aplikaciju, čime su rimu učila kroz igru. Aplikacija „Jigsaw Planet Puzzles“ korištena je za slaganje digitalnih puzzli. Djeca su pomoću miša odnosno digitalnog pokazivaća sastavljala puzzle s motivima rimovanih riječi, što je dodatno potaknulo njihovu pažnju i logičko razmišljanje. Aplikacija „Learning Apps“ omogućuje izradu raznih edukativnih igara, a ovom prilikom korišten je alat za izradu memory kartica s rimovanim riječima.  Na taj su način djeca kroz igru razvijala prepoznavanje rime i logičkim razmišljanjem tražila parove.

Kombiniranjem digitalnih alata i kreativnih aktivnosti, djeca su na zabavan i interaktivan način istraživala svijet rima.

Govorno jezične aktivnosti “Zima”

Logopedinja Anja Zorko i odgojiteljica Ana Gabričević su tijekom svog boravka u vrtićima u Reykjaviku sudjelovale u aktivnostima učenja islandskog jezika  pomoću vizualnih poticaja  te vidjele neke nove načine uporabe navedenih poticaja. U DV Maslačak nema puno djece kojima hrvatski nije maternji jezik ali svejedno pod utjecajem digitalnih medija i sadržaja na engleskom kojima su izloženi, veliki broj djece govori hrvatski kao drugi jezik.

Zbog toga je osmišljen i  proveden sklop govorno jezičnih aktivnosti  “Zima” u starijim i srednjim vrtićkim skupinama,  a cilj im je proširivanje vokabulara i rečenica na hrvatskom jeziku.  Radionice su provedene u skupinama Krijesnice, Srčeka, Točkice, Kruškice i Minions.

 

Skip to content