
Erasmus
Projekt "Strong teachers for strong children"

Radionica “Timski rad” za stručni tim DV Maslačak
Odgajateljica Ankica Huf održala je radionicu za ravnateljicu i stručni tim na temu “Timski rad” kao diseminaciju strukturiranog tečaja na kojem je sudjelovala u sklopu Erasmus+ programa u Valenciji u Španjolskoj u studenom 2024.
Cilj provedenih radionica je osvijestiti sebe i znanje o sebi kao članu tima te povećati empatiju kroz bolje razumijevanje sebe i drugih. Također i poticanje samorefleksije kroz otvorene razgovore. Naglašava se važnost zajedničkog druženja, upoznavanja svake osobe kao pojedinca koji je bitan da tim dobro funkcionira.
Provedeno je nekoliko zanimljiva igara. Osim igara za opuštanje korišten je koncept „Colors of leadership“ koji koristi boje kako bi opisao različite stilove osobnosti. Boja koja ima najviše oznaka je boja te osobe. Zaključeno je da ima puno istih ali i različitih osobina kod zaposlenika. Jednake boje će se bolje slagati a različite će jedna drugu nadopunjavati. Također je objašnjeno kako drugi vide određenu boju što je potaknulo razgovor o tome kako komunicirati s drugima, kako reagirati na promjene, kako rješavati probleme. Važnija je reakcija na neku situaciju nego sama situacija koja se dogodila.
Razgovaralo se o šest osnovnih ljudskih potreba prema Tonyu Robbinsu, američkom autoru, treneru i motivacijskom govorniku, a to su ljubav, sigurnost, raznolikost, rast, doprinos i važnost. te o emocionalnom bankovnom računu što je metafora za odnose sa ljudima. Baš kao u pravom bankovnom računu može se ulagati: aktivno slušati, držati se dogovora, biti strpljiv, pružati podršku, pokazati poštovanje i ljubaznost. Bankovni račun bi smanjilo kritiziranje, ogovaranje, sebičnost, nepoštivanje dogovora, ignoriranje osjećaja drugih i sl.
Provedeno je još puno zanimljivih igara i aktivnosti na temu osobnosti, pozitivnih karakteristika i što boljeg međusobnog upoznavanja.
Ključne riječi koje su označile radionice su: empatija, motivacija, uvjerenja, suradnja i zajedništvo.
Radionice su bile zabavne, opuštajuće i vrlo korisne te su svi prisutni izrazili zadovoljstvo i zahvalu voditeljici.
Radionica unaprjeđivanja digitalnih vještina
U PO Đalski Dječjeg vrtića Maslačak održane su dvije radionice usavršavanja digitalnih vještina odgojitelja i stručnih suradnika u sklopu Erasmus + akreditiranog projekta Snažni odgojitelji za snažnu djecu.
Radionice su bile usmjerene prema unaprjeđenju digitalnih kompetencija odgojitelja, a vodile su ih odgojiteljice Martina Kertić i Nives Bregeš nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj su prisustvovale u Malagi.
Voditeljice su planirale fleksibilan pristup i tijek radionica koji se temeljio na stvarnim potrebama i interesima sudionika. Na radionicama su, uz odgojitelje i ravnateljicu, sudjelovale i edukacijska rehabilitatorica te zdravstvena voditeljica.
U uvodnom dijelu radionice sudionici su ispunili anonimnu anketu o digitalnim vještinama, čiji su rezultati poslužili kao smjernice za daljnji rad. Slijedile su praktične vježbe vezane uz korištenje aplikacije WhatsApp – od prijave na WhatsApp Web, kreiranja grupa i dijeljenja sadržaja, do naprednijih funkcija poput izrade anketa i uređivanja fotografija.
Dodatno, obrađena je i tema korištenja Gmaila – sudionici su ponovili osnovne funkcije kao što su slanje i primanje poruka, upravljanje privicima te organizacija elektroničke pošte putem oznaka i mapa. Naglasak je stavljen na sigurnu i profesionalnu komunikaciju putem elektroničke pošte.
U drugom dijelu edukacije obrađene su teme printanja i skeniranja. Voditeljice su demonstrirale osnovne i napredne postupke ispisa i skeniranja, a sudionici su aktivno sudjelovali u praktičnom dijelu rada.
Sudionici su izrazili zadovoljstvo naučenim na radionicama te ih procjenili izrazito korisnim.
Radionice za roditelje
U sklopu projekta ” Strong teachers for strong children” edukacijska rehabilitatorica Irena Vresk i logopedinja Anja Zorko organizirale su radionice za roditelje djece s nekim specifičnim potrebama. Na radionici su upoznale roditelje sa važnošću komunikacije za dijete te s potpomognutom komunikacijom i njenim dobrobitima. Roditelji su također upoznati s Cboard aplikacijom te su zajednički osmislili nekoliko slikovnih listi za određene teme te slikovnih rasporeda. Roditelji su se upoznali, izmijenili iskustva i kontakte te se vesele sljedećoj radionici i zajedničkom druženju.
Digitalne igre u odgojno obrazovnom radu
Nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj je prisustvovala odgojiteljica odgojna skupine “Jabučice” Nives Bregeš u skupini su oplemenili rad digitalnim alatima. Tako su istraživali rimu kroz razne digitalne aplikacije. Jedna od digitalnih igara je i “Learning Apps Memory” na temu uvježbavanja rime.
Digitalne igre u odgojno obrazovnom radu
Nakon edukacije “ChatGPT i AI alati u radu učitelja” kojoj je prisustvovala odgojiteljica odgojna skupine “Jabučice” Nives Bregeš u skupini su oplemenili rad digitalnim alatima. Tako su istraživali rimu kroz razne digitalne aplikacije. Jedna od digitalnih igara je i “Jigsaw Planet Puzzles” čiji je link u privitku.
https://www.jigsawplanet.com/NivesBreges/rime?authkey=5e22c2b9cdeeeae0c1782a10838dc54b