Šumska pedagogija disciplina je koja povezuje upoznavanje šumskih ekosustava s odgojno obrazovnim radom u prirodnom okruženju. Promovira šume kao zdrave lokacije za učenje, kao jedinstvenu okolinu koja omogućava senzorna iskustva, znatno više nego drugi ekosustavi. Šuma potiče sposobnost promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije među djecom i pomaže u prevladavanju negativnog utjecaja stresa.

ZAŠTO ŠUMA

U ODGOJNO-OBRAZOVNOM RADU?

  • idealno okruženje za cjelovito učenje, istraživanje, razvijanje jer obiluje bojama, mirisima, zvukovima, oblicima, raznim vizualnim doživljajima
  • djeca će se s najvećim užitkom igrati upravo na otvorenom, u prirodnom okruženju i aktivno istraživati
  • puno prirodnog materijala koji je sam po sebi poticajno sredstvo za učenje, istraživanje, likovno i glazbeno stvaranje, ali i pomoću kojeg možemo, zajedno s djecom, izraditi razna didaktička sredstva čime šuma postaje naš saveznik u učenju

“To je posao djeteta, da trči, da skače, da bude što više na igralištu, u šumi, u parku, ali i da se isprlja, da padne, da pokisne.. .da bude u kontaktu s drugom djecom, s odraslima, sa sobom, i da kroz ove situacije razvija svoje motoričke, emocionalne i socijalne vještine“

Osnovna načela šumske pedagogije istaknuta su na mrežnim stranicama Europske grupe za šumsku pedagogiju:

  1. šumska pedagogija potiče interakciju čovjeka i okoline te razumijevanje tih odnosa
  2. šumska pedagogija koristi interaktivne i suradničke pedagoške metode i pristupe
  3. šumska pedagogija podržava holističko učenje i doprinosi edukaciji za održivi razvoj

Pripremila: pedagoginja Matea Ban