KAKVO JE SLOBODNO VRIJEME KOJE PROVODITE S DJECOM?
Živimo ubrzanim načinom života, u vremenu digitalizacije, velike dostupnosti medija i stalnih društvenih promjena. Takav način života koliko god mi to htjeli ili ne, utječe na našu svakodnevicu, obitelj i odgoj unutar nje. Obitelj tako prilagođava svoje uloge društvenim zahtjevima, pravilima i svemu onome što su te promjene donijele. Suvremene obitelji imaju drugačije prioritete od onih tradicionalnih, i majke i očevi su zaposleni, djedovi i bake nisu toliko dostupni kao prije, aktivnosti djece izvan vrtića sve su bogatije. Tako je i slobodno vrijeme roditelja i djece zahvaćeno promjenama: manje vremena djeca provode s roditeljima, a više u institucijama, rjeđa je zajednička igra, obiteljsko objedovanje, izleti, a češća upotreba digitalnih uređaja.
Slobodno vrijeme djece i roditelja ne mora nužno biti ono koje provodimo kada dođemo kući nakon vrtića i posla ili kada odemo u park, slobodno vrijeme je i ono kada šetamo s djetetom do vrtića, kada ga vozimo na slobodnu aktivnost, kada mu pomažemo da se spremi za krevet. Takvi mali trenuci izuzetno su važni za dječji razvoj i stvaranje povezanosti između djece i roditelja! Zato iskoristite ih za razgovor s djetetom, slušajte što vam govori, pjevajte zajedno, pričajte viceve ili samo uživajte u zajedničkom trenutku.
NEKVALITETNO PROVEDENO VRIJEME DJECE I RODITELJA
- roditelj razgovara ili tipka po mobitelu tijekom šetnje, zajedničke igre, tijekom obroka…
- dijete je na mobitelu/tabletu
- dijete gleda crtiće bez odrasle osobe
- dijete priča, a roditelj površno sluša
- boravak u shopping centru
KVALITETNO PROVEDENO VRIJEME DJECE I RODITELJA
- čitanje slikovnica i razgovor o pročitanom
- odlazak u prirodu
- šetnja uz razgovor
- igra uloga
- društvene igre
- zajedničko gledanje i komentiranje crtića
- zajedničko kuhanje
SVAKI TRENUTAK S DJETETOM MOŽE BITI KVALITETNO PROVEDEN AKO STE I VI I DIJETE AKTIVNO UKLJUČENI U ONO ŠTO ZAJEDNO RADITE!
„Vlastita aktivnost djetetu omogućuje da osim svijeta upoznaje i sebe, svoje sposobnosti i mogućnosti, a o utjecaju onih koji se djetetom bave – roditelja, odgojitelja i drugih odraslih ovisi kakvu će sliku dijete stvoriti o sebi, koliko će biti sigurno u sebe, kritično prema sebi i drugima, zadovoljno sobom i sretno.
Pripremile: pedagoginja Matea Koller i logopedinja Anja Zorko